Zara dan Zariff. Powered by Blogger.

Iman Nur Zahra

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zariff

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zaffri

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, June 19, 2012

Badan menyenget untuk merangkak


Date : 19.06.2012
Time : 2.00PM
Venue : Dalam rumah - home sweet home

Sebagai permulaan, Sejak dapat toys baru ni, mama dan papa banyak expose-kan zara pada mainan baru tu. Sebenarnya bagus mainan dari Fisher Price ni. Berbaloi dengan harga dia, quality barang dia memang mama yakin. Setiap benda yang dia buat atau reka pada toys tu, semua ade purpose..ade tujuan. Contohnye macam, bila tekan something akan bergerak. Tu bagus sangat untuk expose kan zara dengan do and cause. Buat sesuatu..akan menyebabkan sesuatu lain terjadi.

Tapi zara ni masalah dia, kalau ade mainan baru..bukannye dia nak main. Dibiarkan benda tu kat tepi. Apa yang dia sentuh adalah mainan-mainan lama dia. Aisshh..selalunye pon macam tu la. Tapi tunggu beberapa hari, baru lah dia akan mula suka dengan toys tu. Lawak kan?



Cubaan bangun merangkak
Ok..lets mama explain tentang kedudukan zara dalam gambar di atas. Kalau tengok memang macam pelik. Mesti nak tanya, zara tengah buat ape tu? kenapa zara dok macam tu? tak sakit ke zara buat macam tu? kaan?? sebenarnya...mama dan papa memang ade perasan yang zara sekarang ni suka senget-sengetkan badan dia macam tu. Dia boleh angkat..boleh angkat bontot dia..tp masalahnye zara tak reti nak bengkokkan kaki dia mcam org merangkak tu. Meaning, zara tak reti nak bergerak dengan guna lutut. So..bila dia angkat bontot dia, dan start nak bergerak ke depan, maka menyenget la jadinya. Sebab dia cuba nk bergerak ke depan dengan kaki..bukan dengan lutut..so sweet. Tengok zara buat macam ni pon dah cukup untuk mama tangkap leleh tau! sweet sangat!!

Pandang kiri pandang kanan

Sebagai selingan - kawan2 papa..keke

0 comments on "Badan menyenget untuk merangkak"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...