Zara dan Zariff. Powered by Blogger.

Iman Nur Zahra

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zariff

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zaffri

Lilypie Third Birthday tickers

Friday, August 3, 2012

Waker-to-Wagon


Date : 3 August 2012
Time :
Venue :

Special Note :

Hari ni mama happy..sebab..toys yang mama order online semalam dah sampai! Laju kan? bagus betol la service orang ni. Mama order toys ni lebih kurang jam 4petang semalam. Hari ni kol 12tengahari dah sampai. Pakai pos Kangaroo..memang melompat laju betol encek kangaroo ni kan.hehe

Parcel mama..yeahuuu
Nak tau mama beli ape untuk zara? Mama belikan toys sebagai hadiah burfday ke 0.9tahun atau ke 9bulan. Hehehe..bestkan? tiap-tiap bulan mama kasi hadiah untuk zara tau. Sebab apa? sebaaab..mama sayangkan zara sangat2..Ibu mana tak sayangkan anak kan? Tak lupa juga thanks to papa untuk bagi khidmat kewangan untuk mama realisasikan hadiah untuk zara ni.hihihi

Fisher Price lagi...hehehe

Jom kite tengok ape ade dalam kotak..


Tadaaa....it is a walker to wagon...canggih betol nama nya kan. Benda ni boleh dijadikan walker dan juga wagon sebab tu la nama nya macam tu. Disebabkan mama tengok zara sekarang dah mula nk bertatih. Dari merangkak tu, dah mula bangun sendiri dengan sokongan dinding, kabinet tv or sofa..Jadi tak salah la kalau mama dan papa dapatkan alat ni untuk zara.

Suka sangat naik atas kotak camtu...

Beriya-riya zara dengan walker/wagon baru
Masa zara dalam perkembangan untuk bangun sendiri, zara boleh guna alat ni sebagai sokongan untuk bangun sebab walker ni ade tempat khas untuk pegang (holder). Bila zara dah boleh pegang handle tu, zara akan tolak alat tu sambil kakinya menapak satu-satu..haa..kan walker namanya tu. Cuma walker ni tak macam walker yang biasa orang pakai tu..Yang bentuk bulat tu, dimana baby dok dalam walker then tolak dengan kaki untuk ke sana ke mari.

Belek-belek benda macam buku kat depan wagon tu.
Mama dan papa sebenarnya tak prefer sangat walker tu. Ramai ofismates mama cakap, walker to melambatkan process bertatih untuk baby. Sebab dia dah biasa dengan alat sokongan, jadi baby taknak belajar bangun dan berjalan sendiri. Mahupon taknak langsung ringankan badan untuk panjat itu ini. Lagi satu, kawasan dalam rumah kita sekarang ni bukannye luas sangat dan sangat tak sesuai untuk zara merayau-rayau dengan walker tu. Jadi walker ni is the best for her.

Meng-explore apa yang menarik kat wagon tu..
Selain tu, let say la zara dah pandai jalan..nanti zara boleh guna walker ni sebagai wagon pulak..ala..dalam bahasa melayunya dipanggil kereta sorong tu. Wagon ni siap ade tempat untuk zara sumbat barang lagi. Ala-ala kereta sorong, masuk barang..tarik handle...jalan-jalan pusing keliling rumah.hihi..soo..sweet. (ok..mama tengah imagine sekarang).

Tapi seperti biasa, zara ni satu perangai jugak tau. Tiap kali kalau ada barang baru bukannya dia nak layan sangat. Dia main pon kejap sangat pastu daah...tinggal camtu je. Balik main mainan lama2 dia jugak. Kebiasaanya, zara akan ambil masa seminggu jugak untuk suka dengan new toys dia.hehe. Mama dan papa memang dah tau sangat dah dengan perangainya. Sebab tu mama tak marah pon zara xmain new toys.



Tekun membaca buku mengira

Amik buku numbers pulak

Aiii..tension nampak? banyak nak kene study ek..hehe


Owh..ni memang betol2 tension..makan buku pulak ye..haha

Main flash card pulak..
Tekun meneliti gambar haiwan kat flash card tu..
Macam ni la rutin harian iman nur zahra..Setiap hari setiap masa pon sama je. Memang suka sangat dengan kertas, suka sangat dengan benda2 pada kertas. Mama dan papa tak pernah pon paksa zara macam ni. Tapi she was born to be like this..so love to read. Zara memang suka membaca dan memang sangat-sangat diakui oleh mama dan papa..sweet la zara..ma&pa loved you so much darling!

0 comments on "Waker-to-Wagon"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...