Zara dan Zariff. Powered by Blogger.

Iman Nur Zahra

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zariff

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zaffri

Lilypie Third Birthday tickers

Saturday, August 26, 2017

Kelahiran The Third


Date: 26.08.2017
Time: 7.00am
Venue: HUSM

Malam tadi mama frust yang amat bila doctor cakap yang kedudukan songsang balik. Pagi semalam doctor ada check bukaan servicks. Dah ada bukaan dalam 2cm walaupon tak ada rasa sakit perot. Doctor cakap, bila kita pernah bersalin secara normal, smulajadi akan ada bukaan servicks dalam 1-2cm bila dah sampai 38minggu ke atas.


Lepas dapat tau ada bukaan servik tu, mama pulun la jalan banyak-banyak supaya bukaan makin besar dan cepat ketuban pecah. Tambahan pula kdudukan baby dah pusing kepala ke bawah. Memang ada harapanlah.

Tapi bila dah petang semalam doctor cakap baby balik songsang. 

Frust lagi.

Malam tadi mama langsung malas nak berjalan atau nak bergerak. Duduk depan tv dan tengok tv sambil usap perot cakap dengan baby betapa mama sedih baby pusing balik huhuhu.


Dalam jam 10pm malam tadi, semua orang dah balik ke katil masing-masing. Tiba-tiba mama rasa sakit pinggang. Bangun dari kerusi, off tv dan off suis kipas kat dinding. Lpas tekan je suis kipas, Zasssss....ketuban pecah kat depan tv tu jugak. Banyak...macam bersalin zariff jugak. Dalam setengah baldi camtu haa...Tak sangka...frust bukan main mama tadi, mengadu dengan baby..dan baby faham. Miracle!

Perot tak rasa sakit sangat, tapi contraction dah mula rasa sikit. Jalan perlahan-lahan ke kaunter nurse. On the way ke kaunter tu, air ketuban keluar lagi dengan banyak. Nurse suruh masuk bilik rawatan untuk check bukaan. Baru 3cm. Tapi mama tau, memang takkan lama kalau ketuban dah pecah. 

Dalam jam 3.30am, contraction mula rasa dalam 5minit sekali. Masa tu memang start sakit yang amat. Bertahan sampai jam 7am, dah rasa memang tak boleh tahan sangat. Cepat-cepat dengan doctor mintak check bukaan servicks. Doctor cakap buka 4cm. Walaupon baru 4cm, tapi mama mintak doctor hantar ke labor room. Mengikut pengalaman sebelum, bila bukaan dah reach 4cm memang dah tak lama.


Dalam jam 8am, nurse tolak masuk labor room. Lega...paling lega bila papa dia pon dah ada kat sbelah. 

Alhamdulillah..berkat beberapa kali teran, maka keluarlah...cahaya mata ketiga kami yang kami namakan Iman Zaffri. 


Ini dia...fresh from oven. Kaki comel...

Alhamdulillah...sempurna kejadian Ilahi.

Muka baby yang masih lagi kembang. baru keluar dari labour room.


0 comments on "Kelahiran The Third"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...