Zara dan Zariff. Powered by Blogger.

Iman Nur Zahra

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zariff

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zaffri

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, January 2, 2020

Zara Zarif naik van sekolah


Date: 02.01.2020
Time: 12.30pm
Venue: Transit

Part yang paling mama dan papa risau adalah part naik van sekolah ni. Kalau dulu, memang selalu dengar kawan-kawan kat pejabat cerita pasal ikut belakang bas sekolah la, intai anak naik bas dari awal sampai balik la.. dan macam-macam cerita la. Risau, kelakar semua ada. Dah tahun ni, kami pula merasainya. Kalau tahun sebelum ni, semua nya papa yang uruskan sebab papa kerja freelancer. Business sendiri. Tapi tahun ni, papa dah kene lapor diri di kementerian komunikasi dan multimedia malaysia (KKMM). Berkhidmat untuk negara pula. 

Nervous...

Trip 1: Jemput zara zariff dari sekolah agama dan hantar ke transit

Trip pertama ni OK saja, sebab mama dan papa memang ada di sekolah agama. Tunggu abang dan kakak kat satu tempat berkumpul.. dan bawak diorang cari van sama-sama. Pertama kali nak jumpa cikram (pemandu driver perempuan). Cikram ni ada 3 biji van..semua patern sama je..beza plate number je. Aiyakk macam mana laa anak mama nanti. Dalam kekalutan monitor kakak dan abang dalam van, baru sedar yang satu gambar pon takde masa dalam van. huhu. Lepas van gerak, kami terus ke transit tunggu kakak abang sampai. 





Alhamdulillah..setel part pertama. Tunggu masa van datang ambik dari transit untuk ke sekolah kebangsaan pulak. 

Trip 2: Jemput zara zariff dari transit ke sekolah kebangsaan

Ada kejadian untuk trip kedua ni. Kami dah siap-siap letak baju sekolah kebangsaan abang dan kakak kat transit. Lepas tu, bila dah confirm van dah sampai kat transit. Dan abang kakak pon dah selamat sampai ke transit. Kami bergegas pula ke sekolah. Tunggu diorang sampai di sekolah.

Malangnya, jam dah dekat pukul 1 tapi van masih tak sampai. Risau tu..tak payah nak cakap la kan. At last..ngam-ngam jam 1 tengahari, van diorang sampai. Terkejar-kejar mama lari nak tengok diorang turun dari van. Sekali, memang takde. Masuk dalam sekolah, cari pon takde jugak. Kol papa laju-laju yang masih dok merayau cari parking depan sekolah.

Papa cakap, dia nak pergi tanya cikram driver van. Masa yang sama jugak, mama wasap teacher kat transit, rupa-rupanya.... zara zariff masih kat transit! Yaaa Allah.. Then dapat panggilan dari papa, bagitau yang cikram cakap dia terlupa nak pikap zara zariff kat transit. Subhanallah!! Papa laju-laju pusing balik ambil diorang dan datang ke sekolah. uwaaaa.. Risau laa mama macam ni! Kenapa boleh terlupa..huhu

Trip 3: Jemput zara zariff dari sekolah kebangsaan ke transit

Bahagian ni, kita sambung di post seterusnya... bersama dengan gambar zara zariff menunggu van datang.


0 comments on "Zara Zarif naik van sekolah"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...