Zara dan Zariff. Powered by Blogger.

Iman Nur Zahra

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zariff

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zaffri

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, August 12, 2014

Istiqamah diri


Date: 12/08/2014
Time: 8.20am
Venue: dalam ktm menuju kl sentral

Rutin harian setiap hari kerja, naik komuter seawal jam 7.30 pagi, mengambil masa lebih kurang sejam untuk sampai ke office kat bangsar south. Sementara menunggu, scroll down facebook, instagram dan jugak layan wassap member. 

Selalunya pelbagai update status dari member yang boleh buat kite tertarik. Samada positif mahupon negatif. Tapi itu semua hiburan dunia. Yang paling menarik hari ni, nik ada terbaca satu post dari kawan lama kat utp dulu, bagus betol setiap post2 dia. Semuanya related dengan reminder2 yang amat berguna buat bekalan akhirat insyaAllah. 

Hari ni.. Nik terbaca post ni:

Memang terasa macam kene dekat batang hidung. Lately kami memang diuji dengan pelbagai dugaan dari Allah. Sejak Syawal kedua, sampaila hari ni bertubi-tubi dugaan yang mendatang. Kali ni Allah menguji kami dari segi kesihatan pulak. Anak-anak semua tak sihat, lately encek akmal pon tak sihat jugak. Allahuakhbar.

Tapi bak kata pujangga kat atas tu, smua tu dugaan semata-mata. So, muhasabahla diri, pikir baik-baik. Setiap dugaan ada hikmahnya.


0 comments on "Istiqamah diri"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...