Zara dan Zariff. Powered by Blogger.

Iman Nur Zahra

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zariff

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Zaffri

Lilypie Third Birthday tickers

Wednesday, November 16, 2011

Zara dgr papa mengaji


Day # 7
Date: 16/11/2011
Time: 7.30pm
Venue: dalam bilik mama&papa

Genap seminggu zara dilahirkan, kebiasaanya..dah memang jadi rutin papa setiap maghrib papa akan bacakan zara dengan ayat-ayat quran dan surah yasin. Biasala kan, orang-orang tu cakap budak kecik dalam pantang ni lemah. Mudah kena kacau, ganggu dengan makhluk-makhluk halus. Bukan taknak percaya, sememangnya alam ghaib ni wujud dan dalam quran pon ade cakap. Jin pon, ade jin baik dan ade jin jahat..so..mama&papa kene la amik langkah berjaga-jaga.

Baby kecik memang wajib diperdengarkan surah dan ayat-ayat suci alquran juga supaya hati dan jiwa dia yang masih bersih tu terima sepenuhnya dan sebati dengannya. Mama&papa juga berharap sangat-sangat yang zara akan jadi seorang muslimah yang solehah bila besar nanti. Amin..

Snappo papa tengah baca surah yassin untuk zara dengar

Owh ye, tengahari tadi..sepupu zara, Mohamad Muaz Al Hakeem datang melawat zara. Sempatla jugak mama snap gelagat-gelagat muaz masa tu dan zara pulak tengah tido lena masa muaz datang. Muaz ni dilahirkan pada 6th March 2011.. zara beza umur 8 bulan dengan Muaz..dan..meaning that bila korang besar nanti..korang ni kira sama umurla! hihi. Tapi masa ni muaz dan zara jauh beza. Muaz dah boleh duduk sendiri tapi zara baru umur seminggu. Sweetkan!


Gelagat muaz dan zara


0 comments on "Zara dgr papa mengaji"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...